
Louvre Hotels Group heeft een samenwerkingsverband getekend met het online Chinees booking-platform Travelzen. De hotels van Campanile, Kyriad en Golden Tulip van de groep zijn nu beschikbaar voor Chinese reizigers via de verschillende platformen van Travelzen.
De Chinese reismarkt is nu al groot en heeft nog veel meer potentie. In 2016 reisden zo’n 100 miljoen Chinezen naar het buitenland, onder wie negen miljoen zakelijke reizigers die via de platformen van Travelzen boekten.
Travelzen is tevens de grootste vliegticket-outlet in China. ‘’Chinese zakenreizigers zijn zeer online gericht en gebruiken specifieke boekings- en betaalkanalen. We streven ernaar om onze aanwezigheid en expertise te versterken op basis van de wensen en gebruiken van de Chinese gast. We hebben de beste partners nodig om aan de eisen van de sterk gedigitaliseerde Chinese economie te voldoen. Van pre-sales tot betaalmiddelen,’’ zegt Pierre-Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels Group, in een verklaring.
Het partnerschap sluit ‘goed aan’ bij de vele initiatieven van de groep in Azië, zegt Louvre. Zo opende de groep in oktober haar eerste Campanile vestiging in Shanghai en is het van plan om in China de komende drie jaar elke week twee Campanile vestigingen te openen.
Met ruim 1.150 hotels in 50 landen en een capaciteit van meer dan 100.000 kamers is Louvre Hotels Group één van de grootste internationale hotelketens en de op één na grootste hotelgroep van Europa. Sinds begin 2016 is de keten eigendom van Jin Jiang International Hotels