Home / Hotels / Crowne Plaza: persoonlijke meetings blijven belangrijk

Crowne Plaza: persoonlijke meetings blijven belangrijk

Crowne Plaza: persoonlijke meetings blijven belangrijk

Bedrijven die niet genoeg investeren in persoonlijke ontmoetingen, lopen 24 procent aan extra inkomsten mis. Dit stelt Crowne Plaza Hotels & Resorts in het rapport Business Meetings in a Modern World.

Meer dan tweeduizend zakenlui uit het Verenigd Koninkrijk, de VS, de Verenigde Arabische Emiraten, China en India werden ondervraagd over hun gebruik van virtuele en persoonlijke meetings.

Bijna de helft (47 procent) laat weten, dat ze een contract of klant hebben verloren, omdat ze simpelweg niet genoeg persoonlijke meetings hadden, met inkomstenderving als gevolg. Maar liefst 81 procent meent dat persoonlijke ontmoetingen noodzakelijk zijn om op de lange termijn vertrouwen op te bouwen en sterke relaties met klanten te garanderen. Toch stelt bijna tweederde (63 procent), dat het aantal virtuele meetings verder is toegenomen. Crowne Plaza concludeert hieruit dat “de waarde van persoonlijke meetings over het hoofd wordt gezien, ten voordele van kost- en tijdbesparende technologieën, zoals videoconferencing”.

Uit het onderzoek blijkt verder dat het tijdstip waarop de vergadering wordt georganiseerd, belangrijk is voor het resultaat. Zo is de dinsdagochtend in het Verenigd Koninkrijk en de VS de beste dag voor een meeting. In China, India en de VAE vindt men de maandagochtend juist het geschiktst.

De belangrijkste redenen voor persoonlijke ontmoetingen zijn: een nieuwe relatie met een klant opzetten (57 procent); een overeenkomst afronden (54 procent); en onderhandelen over een contract (53 procent). De gemiddelde meeting begint met een luchtig gesprek van ongeveer 7,5 minuten.
 In Engeland en Amerika gaat dit meestal over het weer, terwijl in China, India en de VAE het nieuws en de actualiteiten wordt besproken.

Overigens betekent dit niet dat de ondervraagde zakenlieden negatief tegenover virtuele contacten staan. 53 procent vindt dat sociale media kunnen bijdragen aan een sterkere en meer vertrouwenwekkende relatie. Facebook kwam hierbij als populairste uit de bus (48 procent), vóór de zakelijke netwerksite LinkedIn (42 procent).

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Qatar voert ‘face shield’ in

Qatar voert ‘face shield’ in

03/07/2020

Passagiers in economy class bij Qatar Airways moeten voortaan een doorzichtig gezichtsschild dragen, bovenop een chirurgisch mondkapje. In business class is dit niet verplicht. De carrier verstrekt beide items aan…

Twee nieuwe hotels van Accor

Twee nieuwe hotels van Accor

02/07/2020

Accor bouwt in Amsterdam twee nieuwe hotels van de merken Mercure en Tribe. De hotels komen in twee torens op ‘Gare du Nord,’ een gebied in ontwikkeling naast metrostation Noord….

Premier: racisme bij KLM 

Premier: racisme bij KLM 

02/07/2020

Premier Rutte heeft in de Tweede Kamer hard uitgehaald naar KLM over een vermeend incident dat hij ‘racistisch en revolting’ noemde. In een reactie tegen Zakenreis zegt KLM ‘geschrokken’ te…