Home / Hotels / Crowne Plaza: persoonlijke meetings blijven belangrijk

Crowne Plaza: persoonlijke meetings blijven belangrijk

Crowne Plaza: persoonlijke meetings blijven belangrijk

Bedrijven die niet genoeg investeren in persoonlijke ontmoetingen, lopen 24 procent aan extra inkomsten mis. Dit stelt Crowne Plaza Hotels & Resorts in het rapport Business Meetings in a Modern World.

Meer dan tweeduizend zakenlui uit het Verenigd Koninkrijk, de VS, de Verenigde Arabische Emiraten, China en India werden ondervraagd over hun gebruik van virtuele en persoonlijke meetings.

Bijna de helft (47 procent) laat weten, dat ze een contract of klant hebben verloren, omdat ze simpelweg niet genoeg persoonlijke meetings hadden, met inkomstenderving als gevolg. Maar liefst 81 procent meent dat persoonlijke ontmoetingen noodzakelijk zijn om op de lange termijn vertrouwen op te bouwen en sterke relaties met klanten te garanderen. Toch stelt bijna tweederde (63 procent), dat het aantal virtuele meetings verder is toegenomen. Crowne Plaza concludeert hieruit dat “de waarde van persoonlijke meetings over het hoofd wordt gezien, ten voordele van kost- en tijdbesparende technologieën, zoals videoconferencing”.

Uit het onderzoek blijkt verder dat het tijdstip waarop de vergadering wordt georganiseerd, belangrijk is voor het resultaat. Zo is de dinsdagochtend in het Verenigd Koninkrijk en de VS de beste dag voor een meeting. In China, India en de VAE vindt men de maandagochtend juist het geschiktst.

De belangrijkste redenen voor persoonlijke ontmoetingen zijn: een nieuwe relatie met een klant opzetten (57 procent); een overeenkomst afronden (54 procent); en onderhandelen over een contract (53 procent). De gemiddelde meeting begint met een luchtig gesprek van ongeveer 7,5 minuten.
 In Engeland en Amerika gaat dit meestal over het weer, terwijl in China, India en de VAE het nieuws en de actualiteiten wordt besproken.

Overigens betekent dit niet dat de ondervraagde zakenlieden negatief tegenover virtuele contacten staan. 53 procent vindt dat sociale media kunnen bijdragen aan een sterkere en meer vertrouwenwekkende relatie. Facebook kwam hierbij als populairste uit de bus (48 procent), vóór de zakelijke netwerksite LinkedIn (42 procent).

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Accor doet plastic in de ban

Accor doet plastic in de ban

24/01/2020

Accor wil binnen drie jaar alle plastic wegwerpartikelen voor de eigen hotelgasten verbannen en vervangen door duurzaam materiaal. De hotelgroep sluit hiermee aan bij het Global Plastics Initiative van de…

Air France vermijdt Wuhan

Air France vermijdt Wuhan

23/01/2020

Air France heeft de vluchtuitvoering naar Wuhan opgeschort wegens de uitbraak van het coronavirus in deze Chinese stad. De Franse partner van KLM is de enige Europese carrier die een…

Tempo: nieuw merk bij Hilton

Tempo: nieuw merk bij Hilton

22/01/2020

Hilton heeft een nieuw merk in de markt gezet onder de naam Tempo. De Amerikaanse keten heeft er niet bij gezegd waar en wanneer het eerste Tempo-hotel open gaat. Hilton…