Home / Hotels / Booking.com misleidt consument

Booking.com misleidt consument

Booking.com misleidt consument

De Reclame Code Commissie vindt dat Booking.com de consument misleidt.

Door op de hotelboekingssite te beweren dat er bijvoorbeeld nog maar 1 kamer voor een bepaald tarief beschikbaar is (‘we hebben nog 1 kamer vrij!’), wekt Booking.com de indruk dat het hotel bijna vol zou zitten. Het wordt onvoldoende duidelijk gemaakt dat deze uitspraak alleen de eigen site betreft en dat er via andere boekingskanalen mogelijk nog wel kamers te verkrijgen zijn. “De aanduiding ‘we’ maakt onvoldoende duidelijk dat de schaarste alleen betrekking heeft op de website van Booking.com,” aldus de Reclame Code Commissie.

Booking.com vindt zelf dat er geen sprake is van misleiding. “De RCC beveelt Booking.com aan om het woord ‘we’ in de zin ‘we hebben nog 1 kamer beschikbaar’ verder te verduidelijken voor consumenten,” aldus de website in een reactie. “Wat Booking.com betreft is helder dat dit naar Booking.com verwijst aangezien de consument immers op de website van Booking.com is. Booking.com zal zich beraden of ze deze aanbeveling van de RCC zal overnemen en al dan niet tegen de uitspraak in beroep zal gaan.”

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….