
Boekingssite Booking.com heeft vandaag de eerste versie van een speciaal platform voor reisagenten gelanceerd. Dit platform biedt tools waarmee reisagenten reserveringen voor hun klanten kunnen maken en beheren.
Het nieuwe platform is een uitbreiding op het huidige Affiliate Partner Programma van de boekingssite en maakt gebruik van de technologie en infrastructuur die is ontwikkeld voor Booking.com Business. Reisagenten die zich aanmelden bij het platform komen in aanmerking voor voordelen die vergelijkbaar zijn met die van de affiliate-partners van Booking.com.
“We zien een toenemend aantal reisagenten die Booking.com gebruiken om reserveringen te beheren voor hun klanten,” zegt Bryan Batista, Senior Director van Global Partnerships bij Booking.com. “We zijn dan ook blij dat we professionele reisagenten nu een platform en programma kunnen bieden dat exclusief voor hen is ontwikkeld.”
Het platform beschikt over speciale functies die reisagenten nodig hebben om gemakkelijk boekingen te maken en beheren voor hun klanten, maar het biedt ook de keuze, diversiteit en ongecompliceerde ervaring die ze gewend zijn van de site. We kijken ernaar uit om het platform te blijven ontwikkelen en zijn van plan om de komende maanden nog meer handige functies toe te voegen.”
Op het speciale platform kunnen reserveringen van klanten worden bekeken en beheerd en het biedt een tabblad met gepersonaliseerde rapportages. Dit tabblad biedt reisagenten ondersteuning bij het monitoren van individuele boekingen van klanten en een overzicht van hun verdiensten in een bepaalde periode.
Net als alle andere gasten die via Booking.com accommodaties reserveren, hebben reisagenten en hun klanten volledige toegang tot het aanbod van Booking.com in 227 landen.