Home / Hotels / Bezoekersaantallen Rotterdam in de lift

Bezoekersaantallen Rotterdam in de lift

Bezoekersaantallen Rotterdam in de lift

Het aantal Rotterdamse hotelovernachtingen is in 2013 met 4 procent gestegen ten opzichte van het jaar ervoor. In totaal telde Rotterdam vorig jaar 1.265.000 hotelovernachtingen, zo laten de voorlopige CBS-cijfers zien.

In totaal verbleven in 2013 800.000 gasten in de Rotterdamse hotels, een toename van 2,8 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Iets minder dan de helft daarvan kwam uit Nederland. De meeste buitenlandse gasten die in de Rotterdamse hotels verbleven (in totaal 407.000) kwamen uit het Verenigd Koningrijk, Duitsland en België. Daarmee werd de stijgende lijn van het aantal hotelgasten en overnachtingen van de afgelopen jaren doorgezet.

Tot overvolle hotels zal de stijging van het aantal gasten niet leiden. Het hotelaanbod in Rotterdam is het afgelopen jaar fors uitgebreid, onder andere met de openingen van easyHotel, Mainport en nhow.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….