
Best Western International lanceert twee nieuwe hotelmerken: een boetiekhotelconcept en een nieuwe ‘soft-brand’.
De boetiekhotels heten Vīb (spreek uit: vibe) en draaien om stijl en technologie. Doelgroep: de hedendaagse connected traveller, aldus Best Western.
Vīb staat voor ‘vibrant’ en is ontwikkeld voor internationale steden, waar de hotels kosteneffectief kunnen worden gebouwd in dichtbevolkte gebieden.
Vīb hotels worden uitgerust met een ruime lobby die de couleur locale van de omgeving moet uitstralen en waar gasten middels interactieve technologie op maat gemaakte content kunnen vinden in de mediawand. Op de kamers vinden gasten ruim voldoende stopcontacten (met usb-poorten) en smart-tv’s om on-demand content te bekijken. LED sfeerverlichting in het gehele hotel benadrukt de hightech, maar intieme en persoonlijke sfeer. Ieder Vīb hotel beschikt onder andere over de 24/7 Grab-n-go bar voor drankjes en snacks, een bar met open haard, de ‘zen zone’, plekken om computerspellen te spelen en fitnessfaciliteiten die 24/7 open zijn
Tegelijk met Vīb is ook de eerste soft-brand van Best Western gelanceerd. De zogeheten BW Premier Collection bestaat uit hotels van hoge kwaliteit op stedelijke toplocaties. Alle soft-brand hotels dienen een Tripadvisor score van vier of hoger te hebben. Deze hotels behouden hun eigen naam en identiteit. Ze zullen zich dus niet onder de merknaam Best Western profileren, maar maken wel gebruik van de distributiekanalen van Best Western. Gasten sparen in de BW Premier Collection hotels Best Western Rewards-punten en de hotels kunnen indien gewenst services (zoals sales support en designadvies) afnemen bij Best Western.
Zowel Vīb als de BW Premier Collection worden wereldwijd gelanceerd. Best Western heeft wereldwijd bijna 400 hotelprojecten in de pijplijn. Focusgebieden zijn Centraal- en Zuid-Amerika, Azië en het Midden-Oosten.