Home / Hotels / Accor opent ‘digitale’ hotels

Accor opent ‘digitale’ hotels

Accor opent ‘digitale’ hotels

Accor komt met de uitrol van ‘volledig digitale hotels,’ waarbij het aantal contactmomenten tussen staf en gasten minimaal zal zijn. De eerste vestiging: ibis Styles London Gloucester Road, schakelt binnenkort over naar deze opzet.

Het nieuwe systeem borduurt deels voort op producten die het Franse bedrijf eerder presenteerde, zoals de digitale kamersleutel: Accor Key, die de gasten op hun eigen smartphone ontvangen. Verder kunnen gasten online zowel als mobiel in- en uitchecken en hun rekening betalen. De F&B service in de hotels is ook digitaal, terwijl contact met het personeel tijdens het bedrijf via Whatsapp kan.

Accor heeft rond de 35 hotelmerken, met 5.100 vestigingen en ruim 700.000 bedden wereldwijd. Bekende merken zijn Novotel, Sofitel, Mercure, Pullman, Mövenpick en ibis. In 2020 leed het concern een verlies geleden van bijna twee miljard euro, maar de meeste hotels van de keten bleven open.

Accor rekent erop dat de markt in de loop van dit jaar herstelt en wil technologie inzetten als een manier om het vertrouwen van gasten te herwinnen. De Accor Key bestaat sinds februari van dit jaar, toen ibis Styles London Gloucester Road eveneens de primeur had. Bij nieuwe hotels is Accor Key vanaf de opening voortaan de standaard, bij bestaande zal de digitale sleutel geleidelijk het oude systeem vervangen.

Foto © Accor

 

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
KLM: herstel zal hobbelig zijn

KLM: herstel zal hobbelig zijn

30/07/2021

KLM-topman Pieter Elbers ziet in een online gesprek met de pers, naar aanleiding van de cijfers uit het tweede kwartaal, ‘duidelijke tekenen van herstel.’ Maar hij manoeuvreert behoedzaam: “Als er…

Schiphol zet app f&b door

Schiphol zet app f&b door

30/07/2021

Schiphol heeft deze week een pilot voor het bestellen van eten en drinken via een app omgezet in een permanente functie. Reizigers kunnen hun orders plaatsen en later airside ophalen….

Vliegtuigorders stijgen weer

Vliegtuigorders stijgen weer

30/07/2021

Vliegtuigbouwers Airbus en Boeing zeggen te profiteren van het voorzichtige herstel van de luchtvaartsector, die zware klappen kreeg als gevolg van de coronacrisis. Bedrijven plaatsen weer orders, die ze eerder…

Weer kleine nettowinst Accor

Weer kleine nettowinst Accor

29/07/2021

Accor heeft over het eerste halfjaar ondanks verder omzetverlies een kleine nettowinst geboekt, tegenover megaverlies in H1 van 2020. Het hotelbedrijf reorganiseerde fors en zag daardoor de kosten dalen. Topman…