
Hotelketen Accor heeft onderzoek gedaan naar de wensen van haar vrouwelijke gasten, zodat de dienstverlening hierop kan worden aangepast. Tweehonderdvijftig vrouwen, die lid zijn van het loyalty-programma Le Club Accorhotels, hebben meegedaan aan het onderzoek.
Veiligheid en reputatie van het hotelmerk zijn doorslaggevende factoren voor alleenreizende zakenvrouwen bij de keuze van een hotel. Bij het in- en uitchecken waardeert men vriendelijke, discrete assistentie van hotelmedewerkers, die op de hoogte zijn van de vertrouwelijkheidsregels ten aanzien van identiteit en kamernummer.
Verder hechten zij belang aan schone kamers en waarderen ze inspanningen om het hotelaanbod beter af te stemmen op vrouwen (bijvoorbeeld: minder sporttijdschriften en -televisiezenders en kledinghangers geschikt voor vrouwenkleding).
De ondervraagde reizigsters geven ook aan zonder extra kosten gebruik te willen maken van de roomservice, dan wel dat ze privacy verlangen als ze alleen in het restaurant dineren. Een goede ruimtelijke indeling van het restaurant helpt om de privacy te verhogen. Ze verlangen een gezond en evenwichtig menu en lichte maaltijden, aldus Accor.