Home / Commerial / Zakenreizen en zorgplicht

Zakenreizen en zorgplicht

Zakenreizen en zorgplicht

Blockchain, machine learning, virtual reality en het Internet of Things drukken steeds meer hun stempel op de organisatie en beleving van zakenreizen, zoveel is duidelijk. Maar zal de manier waarop bedrijven zorgen voor hun reizende medewerkers door deze nieuwe technologieën ook radicaal verbeteren? En hoe dan?

Bedrijven hebben de wettelijke en morele verplichting om hun medewerkers veilig en gezond te houden. Dat is relatief makkelijk als de medewerkers op hun normale werkplek zijn, maar een stuk moeilijker als ze op zakenreis zijn. Daarnaast regelen medewerkers tegenwoordig vaak zelf hun reis, waardoor bedrijven nog minder controle over de situatie hebben. Juist daar komt technologie van pas. Met de nieuwste generatie digitale technologieën kunnen travelmanagers reizigers beter voorbereiden op hun reis, preventieve maatregelen nemen om de impact van reisverstoringen te minimaliseren, en reizigers sneller traceren en helpen in geval van nood.

Een blik in de toekomst:

  • Machine learning, een vorm van artificiële intelligentie, waarbij computers zichzelf verbeteren door te leren van het verleden, helpt om te anticiperen op problemen voor ze plaatsvinden. Praktische toepassing: voorspellen van vluchtvertragingen door slecht weer.
  • Blockchain, een gedeelde database waarin een grote groep onafhankelijke gebruikers voortdurend informatie controleert en opslaat, zorgt voor snelle, accurate en veilige uitwisseling van reizigersdata. Praktische toepassing: direct toegang tot correcte medische gegevens bij noodgevallen.
  • Virtual & augmented reality gebruikt virtuele informatie zoals hologrammen of gps-informatie om reizigers door een onbekende locatie te begeleiden. Praktische toepassing: bij incidenten reizigers via een alternatieve route naar een veilige locatie brengen.
  • Internet of Things, een netwerk van intelligente apparaten die via het internet communiceren en gegevens delen, en op afstand reizigers kunnen volgen. Praktische toepassing: sensoren in huurauto’s controleren de snelheid en kunnen mankementen signaleren en verhelpen.

Maar ook nu al kunnen nieuwe technologieën bijdragen aan een verbeterde zorgplicht:

  • Predicitive analytics analyseert historische en real-time data om potentiële risico’s in kaart te brengen, zoals criminaliteit, politieke onrust of weersveranderingen.
  • Data analytics helpt om reizigers in noodgevallen snel te traceren op basis van boekingsgegevens, creditcardbetalingen, of het Internet of Things.
  • Bots helpen zakenreizigers met relevante informatie voor, tijdens en na een zakenreis. Zoals video’s van risicovolle bestemmingen en reisalerts onderweg. Of zelfs met vluchten en hotels omboeken indien nodig.
  • Virtual & augmented reality geeft reizigers vooraf een duidelijk beeld van de route en locatie. Zo hoeven ze ter plekke niet naar plattegronden of routewijzers te zoeken, iets waardoor criminelen reizigers herkennen als toerist en potentieel doelwit.

Download de gratis white paper

Wil je meer weten over wat nieuwe technologieën voor de zorgplicht kunnen betekenen, download dan de Inform paper “Emerging technology and travel managent: Duty of Care. Dit is de vierde publicatie in de zesdelige Inform-serie om bedrijven voor te bereiden op nieuwe en opkomende technologieën die de reisindustrie ingrijpend zullen veranderen. Eerdere papers gingen in op de gevolgen van nieuwe technologieën voor sourcing, reisbeleid en communicatie.

Meer weten?
Voor meer informatie, neem dan contact op via onze website.

Over BCD Travel
BCD Travel, specialist in zakenreismanagement, helpt organisaties om hun reisbudgetten zo effectief mogelijk in te zetten. We bieden reizigers innovatieve tools zodat ze veilig kunnen reizen, onderweg productief zijn en de juiste keuzes maken. We werken samen met travelmanagers en inkopers om de complexiteit van zakenreizen te vereenvoudigen, besparingen en tevredenheid te stimuleren, en hun bedrijfsdoelstellingen te ondersteunen. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in 109 landen met bijna 13.800 creatieve, toegewijde en ervaren mensen. Met als resultaat het meest constante klantenbehoud in de zakenreisbranche en een omzet van US$27,1 miljard in 2018. Ga voor meer informatie naar www.bcdtravel.nl.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Cathay weer op winst, maar…

Cathay weer op winst, maar…

07/08/2019

Cathay Pacific Airways heeft het eerste halfjaar weer winst gemaakt, zo blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers. Maar de handelsoorlog tussen China en de VS belooft weinig goeds voor het vervolg,…

GBT steunt UNICEF

GBT steunt UNICEF

07/08/2019

American Express Global Business Travel (GBT) is samenwerking aangegaan met UNICEF, het kinderfonds van de Verenigde Naties. Het partnership maakt deel uit van GBT’s wereldwijd Responsible Business-programma. GBT heeft in…

BCD Travel koopt TMC in VS

BCD Travel koopt TMC in VS

05/08/2019

BCD Travel heeft een van de grootste TMC’s in Noord-Amerika, de Adelman Travel Group, overgenomen. Adelman is een full-service zakenreisbureau in Milwaukee, Wisconsin. “Onze financiële kracht biedt ons de mogelijkheid…