Home / Treinen / Whatsapp contact met NS

Whatsapp contact met NS

Whatsapp contact met NS

NS International komt vanaf 15 februari met een nieuwe functie: klantcontact via Whatsapp. Het gaat in eerste instantie om een proef, waarbij NS kijkt óf en op welke manier de reiziger WhatsApp gebruikt.

Vanaf het boeken tot het bereiken van de internationale reisbestemming kunnen klanten via WhatsApp direct contact hebben met een medewerker van NS International. Vlak voor vertrek krijgt de klant een mail met reisinformatie op maat. Tijdens de proef is hierin het 06-nummer van NS International vermeld. De klant kan via dit nummer direct appen met een medewerker van NS International, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Voertalen zijn Nederlands en Engels. NS benadrukt dat het mobiele nummer van de klant niet wordt gebruikt ná het contact en de privacy zo is gegarandeerd. De proef duurt twee maanden.

“Reizen over de grens is voor een aantal klanten nét even spannender dan een trip in Nederland met de trein. Juist dan kan een vraag stellen via WhatsApp helpen om de reis vlot te laten verlopen,” zegt Marjon Kaper, directeur van NS International. “WhatsApp werkt direct en iedereen is ermee bekend – wereldwijd zijn er immers ruim 1 miljard WhatsApp-gebruikers. Appen is laagdrempelig en biedt meer privacy dan bellen. We willen snel een antwoord op maat kunnen geven. In de proef gaan we ontdekken op welke manier onze reizigers hiervan gebruik maken.”

NS verwacht dat reizigers WhatsApp vooral onderweg gaan inzetten, bijvoorbeeld bij vragen over aansluitingen in binnen- en buitenland of als een trein vertraging heeft.

NS International wil steeds meer diensten aanbieden via de smartphone. Een jaar geleden introduceerde het spoorbedrijf het Mobiele Ticket. Wie nu een internationale treinreis wil maken hoeft alleen nog te boeken via de website en het ticket op de smartphone app te laden, uitprinten is niet meer nodig. Sinds de start heeft NS International al ruim 330.000 mobiele tickets verkocht.

Tags:

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Strategie Etihad is mislukt

Strategie Etihad is mislukt

18/08/2017

In mei ging Alitalia failliet, deze week gevolgd door airberlin. In beide gevallen was Etihad grootaandeelhouder. De strategie van de airline uit Abu Dhabi om verliesgevende buitenlandse carriers om te…

Cathay: lek nog niet boven

Cathay: lek nog niet boven

16/08/2017

Cathay Pacific heeft over het eerste half jaar van 2017 een nettoverlies geleden van omgerekend 217 miljoen euro. De airline uit Hongkong heeft het al enige jaren moeilijk en is…

Faillissement airberlin

Faillissement airberlin

15/08/2017

Airberlin heeft vandaag bij een rechtbank in Berlijn faillissement aangevraagd, nadat de grootste aandeelhouder, Etihad Airways, had aangegeven geen verdere financiële injecties te zullen geven voor de noodlijdende carrier. Om…