Home / Treinen / Whatsapp contact met NS

Whatsapp contact met NS

Whatsapp contact met NS

NS International komt vanaf 15 februari met een nieuwe functie: klantcontact via Whatsapp. Het gaat in eerste instantie om een proef, waarbij NS kijkt óf en op welke manier de reiziger WhatsApp gebruikt.

Vanaf het boeken tot het bereiken van de internationale reisbestemming kunnen klanten via WhatsApp direct contact hebben met een medewerker van NS International. Vlak voor vertrek krijgt de klant een mail met reisinformatie op maat. Tijdens de proef is hierin het 06-nummer van NS International vermeld. De klant kan via dit nummer direct appen met een medewerker van NS International, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Voertalen zijn Nederlands en Engels. NS benadrukt dat het mobiele nummer van de klant niet wordt gebruikt ná het contact en de privacy zo is gegarandeerd. De proef duurt twee maanden.

“Reizen over de grens is voor een aantal klanten nét even spannender dan een trip in Nederland met de trein. Juist dan kan een vraag stellen via WhatsApp helpen om de reis vlot te laten verlopen,” zegt Marjon Kaper, directeur van NS International. “WhatsApp werkt direct en iedereen is ermee bekend – wereldwijd zijn er immers ruim 1 miljard WhatsApp-gebruikers. Appen is laagdrempelig en biedt meer privacy dan bellen. We willen snel een antwoord op maat kunnen geven. In de proef gaan we ontdekken op welke manier onze reizigers hiervan gebruik maken.”

NS verwacht dat reizigers WhatsApp vooral onderweg gaan inzetten, bijvoorbeeld bij vragen over aansluitingen in binnen- en buitenland of als een trein vertraging heeft.

NS International wil steeds meer diensten aanbieden via de smartphone. Een jaar geleden introduceerde het spoorbedrijf het Mobiele Ticket. Wie nu een internationale treinreis wil maken hoeft alleen nog te boeken via de website en het ticket op de smartphone app te laden, uitprinten is niet meer nodig. Sinds de start heeft NS International al ruim 330.000 mobiele tickets verkocht.

Tags:

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl

Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Ryanair erkent bonden

Ryanair erkent bonden

15/12/2017

Ryanair zal de pilotenvakbonden in enkele belangrijke Europese landen  erkennen als gesprekspartners. Het is voor het eerst dat de Ierse prijsvechter met bonden gaat praten. De eerder geplande staking van…

Travelport is klaar voor NDC

Travelport is klaar voor NDC

15/12/2017

Travelport is donderdag door IATA ‘Level 3 gecertificeerd’. Dit is het hoogste niveau van NDC (New Distribution Capability), de nieuwe standaard voor data-uitwisseling die de luchtvaartorganisatie heeft ontwikkeld. Travelport is…