Home / Travel management / BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD Travel heeft onlangs een nieuwe functie toegevoegd aan haar mobiele reisplatform TripSource. Gebruikers van de dienst ontvangen meldingen op hun mobiele apparaten over mogelijke risico’s die hun reis kunnen beïnvloeden. Volgens BCD Travel vergroot de nieuwe service de veiligheid en het comfort van de reiziger voor en tijdens een reis.

De risicomeldingen, die verstuurd worden naar TripSource-gebruikers, bevatten waarschuwingen en noodberichten over veiligheid-, weer- of transportsituaties die de reis kunnen verstoren. Ze worden alleen verstuurd naar reizigers als het gaat om een locatie in hun reisschema. Daardoor zijn ze dus altijd relevant.

BCD Travel introduceerde TripSource in 2014 als een gratis platform waarop zakenreizigers hun reisschema’s (luchtvaartmaatschappijen, hotels, wegvervoer en meer) kunnen beheren en delen. Sindsdien zijn de mogelijkheden flink uitgebreid met onder meer real-time meldingen over vluchtvertraging, -annulering en gatewijzigingen, hotelboekingsmogelijkheden , routebeschrijvingen, online incheckmeldingen, klantspecifieke reisbeleidsinformatie en agendasynchronisatie. Reizigers kunnen zelfs externe boekingen van andere partijen dan BCD importeren, zodat al hun reisinformatie op dezelfde locatie toegankelijk is.

De risico- en servicemeldingen zijn volgens BCD al zeer nuttig en relevant gebleken. Zo werden betrokken reizigers onmiddellijk op de hoogte gebracht van de laptop-ban op vluchten tussen het Midden-Oosten en de Verenigde Staten en kregen ze een risicomelding over de terroristische aanval in Barcelona vorige week.

“Zorgplicht voor zakenreizigers is complexer geworden omdat bestemmingen die voorheen als veilig werden beschouwd, nu ineens niet meer zo veilig voelen”, zegt Chris Crowley, Vice President EMEA bij BCD Travel. “Tegelijkertijd hebben technologische tools de communicatie met reizigers vereenvoudigd en gestroomlijnd. Er bestaan nu nieuwe manieren om eenvoudig en snel relevante informatie te sturen die reizigers veilig kan houden. We zien dat een duidelijke en snelle communicatie over een mogelijke verstoring de reizigers van onze klanten helpt om zich voor te bereiden op wat hen te wachten staat op het vliegveld. En dat kan een hoop frustraties voorkomen.”

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Business Tourist: Jac Damen over Seoul

Business Tourist: Jac Damen over Seoul

24/09/2017

Jac Damen kwam in in Zuid-Korea terecht als uitgezonden ambtenaar van het toenmalige ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij. Sinds 2008 heeft hij in Seoul zijn eigen consultancy/import- en distributiebedrijf,…

Uber verliest licentie in Londen

Uber verliest licentie in Londen

22/09/2017

Uber mag niet langer in Londen opereren. Dit meldt Bloomberg. Deze beslissing zal invloed hebben op 3,5 miljoen mensen en 40.000 Uber-chauffeurs die de app in de stad gebruiken. Transport…

Elbers feliciteert Zakenreis

Elbers feliciteert Zakenreis

22/09/2017

Topman Pieter Elbers van KLM heeft op de zakenreisconferentie ‘RE’, in Amsterdam, Zakenreis gefeliciteerd met zijn 50-jarig bestaan. Ook de oprichter van het magazine, Kees Hundepool, was aanwezig. ‘RE’ is…