Home / Travel management / BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD Travel heeft onlangs een nieuwe functie toegevoegd aan haar mobiele reisplatform TripSource. Gebruikers van de dienst ontvangen meldingen op hun mobiele apparaten over mogelijke risico’s die hun reis kunnen beïnvloeden. Volgens BCD Travel vergroot de nieuwe service de veiligheid en het comfort van de reiziger voor en tijdens een reis.

De risicomeldingen, die verstuurd worden naar TripSource-gebruikers, bevatten waarschuwingen en noodberichten over veiligheid-, weer- of transportsituaties die de reis kunnen verstoren. Ze worden alleen verstuurd naar reizigers als het gaat om een locatie in hun reisschema. Daardoor zijn ze dus altijd relevant.

BCD Travel introduceerde TripSource in 2014 als een gratis platform waarop zakenreizigers hun reisschema’s (luchtvaartmaatschappijen, hotels, wegvervoer en meer) kunnen beheren en delen. Sindsdien zijn de mogelijkheden flink uitgebreid met onder meer real-time meldingen over vluchtvertraging, -annulering en gatewijzigingen, hotelboekingsmogelijkheden , routebeschrijvingen, online incheckmeldingen, klantspecifieke reisbeleidsinformatie en agendasynchronisatie. Reizigers kunnen zelfs externe boekingen van andere partijen dan BCD importeren, zodat al hun reisinformatie op dezelfde locatie toegankelijk is.

De risico- en servicemeldingen zijn volgens BCD al zeer nuttig en relevant gebleken. Zo werden betrokken reizigers onmiddellijk op de hoogte gebracht van de laptop-ban op vluchten tussen het Midden-Oosten en de Verenigde Staten en kregen ze een risicomelding over de terroristische aanval in Barcelona vorige week.

“Zorgplicht voor zakenreizigers is complexer geworden omdat bestemmingen die voorheen als veilig werden beschouwd, nu ineens niet meer zo veilig voelen”, zegt Chris Crowley, Vice President EMEA bij BCD Travel. “Tegelijkertijd hebben technologische tools de communicatie met reizigers vereenvoudigd en gestroomlijnd. Er bestaan nu nieuwe manieren om eenvoudig en snel relevante informatie te sturen die reizigers veilig kan houden. We zien dat een duidelijke en snelle communicatie over een mogelijke verstoring de reizigers van onze klanten helpt om zich voor te bereiden op wat hen te wachten staat op het vliegveld. En dat kan een hoop frustraties voorkomen.”

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
KLM niet meer op LinkedIn

KLM niet meer op LinkedIn

17/11/2017

KLM stopt per 1 december met het beantwoorden van vragen van reizigers via LinkedIn. Dit heeft Robertjan Groeneveld, manager Social Media Hub, bekendgemaakt. De reden is dat LinkedIn is weggezakt…

Zakenluchthaven Twente blijft

Zakenluchthaven Twente blijft

15/11/2017

De Raad van State heeft goedkeuring gegeven aan de verdere ontwikkeling van Twente Airport voor zakelijk verkeer. Omwonenden hadden bezwaar aangetekend, maar de Raad heeft deze ongegrond verklaard. Er bestaan…

Megaorder voor Airbus

Megaorder voor Airbus

15/11/2017

Airbus heeft tijdens de Dubai Airshow een voorlopig contract getekend ter waarde van 49,5 miljard dollar met de Amerikaanse private equity onderneming Indigo Partners voor de levering van 430 Airbus…