Home / Travel management / BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD Travel heeft onlangs een nieuwe functie toegevoegd aan haar mobiele reisplatform TripSource. Gebruikers van de dienst ontvangen meldingen op hun mobiele apparaten over mogelijke risico’s die hun reis kunnen beïnvloeden. Volgens BCD Travel vergroot de nieuwe service de veiligheid en het comfort van de reiziger voor en tijdens een reis.

De risicomeldingen, die verstuurd worden naar TripSource-gebruikers, bevatten waarschuwingen en noodberichten over veiligheid-, weer- of transportsituaties die de reis kunnen verstoren. Ze worden alleen verstuurd naar reizigers als het gaat om een locatie in hun reisschema. Daardoor zijn ze dus altijd relevant.

BCD Travel introduceerde TripSource in 2014 als een gratis platform waarop zakenreizigers hun reisschema’s (luchtvaartmaatschappijen, hotels, wegvervoer en meer) kunnen beheren en delen. Sindsdien zijn de mogelijkheden flink uitgebreid met onder meer real-time meldingen over vluchtvertraging, -annulering en gatewijzigingen, hotelboekingsmogelijkheden , routebeschrijvingen, online incheckmeldingen, klantspecifieke reisbeleidsinformatie en agendasynchronisatie. Reizigers kunnen zelfs externe boekingen van andere partijen dan BCD importeren, zodat al hun reisinformatie op dezelfde locatie toegankelijk is.

De risico- en servicemeldingen zijn volgens BCD al zeer nuttig en relevant gebleken. Zo werden betrokken reizigers onmiddellijk op de hoogte gebracht van de laptop-ban op vluchten tussen het Midden-Oosten en de Verenigde Staten en kregen ze een risicomelding over de terroristische aanval in Barcelona vorige week.

“Zorgplicht voor zakenreizigers is complexer geworden omdat bestemmingen die voorheen als veilig werden beschouwd, nu ineens niet meer zo veilig voelen”, zegt Chris Crowley, Vice President EMEA bij BCD Travel. “Tegelijkertijd hebben technologische tools de communicatie met reizigers vereenvoudigd en gestroomlijnd. Er bestaan nu nieuwe manieren om eenvoudig en snel relevante informatie te sturen die reizigers veilig kan houden. We zien dat een duidelijke en snelle communicatie over een mogelijke verstoring de reizigers van onze klanten helpt om zich voor te bereiden op wat hen te wachten staat op het vliegveld. En dat kan een hoop frustraties voorkomen.”

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
4,1 miljard passagiers in 2017

4,1 miljard passagiers in 2017

19/01/2018

Het aantal vervoerde passagiers in de luchtvaart is vorig jaar wereldwijd gestegen met 7,1 procent tot een totaal van 4,1 miljard. Dit heeft ICAO, de  burgerluchtvaartorganisatie, bekendgemaakt. In alle regio’s…

Qatar stevent af op verlies

Qatar stevent af op verlies

18/01/2018

Qatar Airways stevent af op een ‘aanzienlijk verlies’, zo heeft CEO Al Baker gezegd. Oorzaak is de blokkade door de buurlanden. De carrier poogt met investeringen in de VS het…

Boeing maakt zelf stoelen

Boeing maakt zelf stoelen

17/01/2018

Boeing is een joint venture aangegaan met het eveneens Amerikaanse bedrijf Adient voor het maken van vliegtuigstoelen. De jv heet Adient Aerospace. De eerste productiefaciliteit komt niet in de VS,…

HNA in de problemen

HNA in de problemen

17/01/2018

De HNA Group is in de problemen. De handel in aandelen van de kapitaalpoot van het Chinese conglomeraat zijn vandaag stilgelegd. Vorige week gebeurde dit al met de aandelen in…

Alders: de politiek beslist

Alders: de politiek beslist

16/01/2018

Politiek Den Haag heeft het laatste woord als het gaat om de uitbreiding van Schiphol en de toekomst van Lelystad. Dit heeft Hans Alders.de voorzitter van de ORS, vandaag gezegd…