Home / Travel management / Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Volgens de kwartaalupdate van adviesbureau Advito zullen vliegtarieven in de meeste regio’s wereldwijd de komende maanden gelijk blijven of dalen. Advito spreekt over ‘goed lentenieuws’ voor corporate travelmanagers en inkopers van reizen. De prijzen van hotelkamers zullen in de meeste regio’s licht stijgen.

Adviesbureau Advito is een dochterbedrijf van BCD Travel. Advito verwijst naar IATA, de brancheorganisatie van airlines, die een groei van de vraag naar tickets voorspelt in 2017 die boven het langjarige gemiddelde ligt. Een herstellende wereldeconomie ondersteunt internationale vliegreizen, al lopen de prestaties op de belangrijkste binnenlandse markten uiteen, zegt Advito.

De capaciteitstoename door de lage olieprijzen drukt de gemiddelde prijzen op veel markten naar beneden. Luchtvaartmaatschappijen proberen de prijzen te stabiliseren en zullen waarschijnlijk capaciteitsaanpassingen doorvoeren zodat de prijzen later weer kunnen stijgen.

“Wereldwijd blijven de tarieven relatief stabiel. Dit is dus het ideale moment voor bedrijven om te kijken hoe ze hun reisprogramma’s op een andere manier kunnen beïnvloeden dan enkel met leveranciersbeheer en beleidsveranderingen,” zegt Jeroen Hurkmans, Principal & Vice President EMEA/APAC bij Advito in een persverklaring.

“Door beproefde praktijken in digitale marketing toe te passen in je reisprogramma, kun je reizigersgedrag beïnvloeden,” aldus Hurkmans. Hij adviseert travelmanagers dienen in hun reisprogramma’s dezelfde tactieken toe te passen die retailers gebruiken om consumentengedrag te beïnvloeden.

“Zoals er achter elk reisprogramma een bedrijfsplan zit, is er ook een marketingstrategie nodig om dat plan te ondersteunen”, zegt Bob Brindley, Principal en Vice President bij Advito. “Die strategie moet niet alleen informatie bezorgen die reizigers helpt betere aankoopbeslissingen te nemen, maar moet ook hun feedback verzamelen. Reizigers zijn meer betrokken bij een programma dat hen het gevoel geeft dat ze gewaardeerd worden en dat er naar hen wordt geluisterd.”

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
KLM niet meer op LinkedIn

KLM niet meer op LinkedIn

17/11/2017

KLM stopt per 1 december met het beantwoorden van vragen van reizigers via LinkedIn. Dit heeft Robertjan Groeneveld, manager Social Media Hub, bekendgemaakt. De reden is dat LinkedIn is weggezakt…

Zakenluchthaven Twente blijft

Zakenluchthaven Twente blijft

15/11/2017

De Raad van State heeft goedkeuring gegeven aan de verdere ontwikkeling van Twente Airport voor zakelijk verkeer. Omwonenden hadden bezwaar aangetekend, maar de Raad heeft deze ongegrond verklaard. Er bestaan…

Megaorder voor Airbus

Megaorder voor Airbus

15/11/2017

Airbus heeft tijdens de Dubai Airshow een voorlopig contract getekend ter waarde van 49,5 miljard dollar met de Amerikaanse private equity onderneming Indigo Partners voor de levering van 430 Airbus…