Home / Travel management / Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Volgens de kwartaalupdate van adviesbureau Advito zullen vliegtarieven in de meeste regio’s wereldwijd de komende maanden gelijk blijven of dalen. Advito spreekt over ‘goed lentenieuws’ voor corporate travelmanagers en inkopers van reizen. De prijzen van hotelkamers zullen in de meeste regio’s licht stijgen.

Adviesbureau Advito is een dochterbedrijf van BCD Travel. Advito verwijst naar IATA, de brancheorganisatie van airlines, die een groei van de vraag naar tickets voorspelt in 2017 die boven het langjarige gemiddelde ligt. Een herstellende wereldeconomie ondersteunt internationale vliegreizen, al lopen de prestaties op de belangrijkste binnenlandse markten uiteen, zegt Advito.

De capaciteitstoename door de lage olieprijzen drukt de gemiddelde prijzen op veel markten naar beneden. Luchtvaartmaatschappijen proberen de prijzen te stabiliseren en zullen waarschijnlijk capaciteitsaanpassingen doorvoeren zodat de prijzen later weer kunnen stijgen.

“Wereldwijd blijven de tarieven relatief stabiel. Dit is dus het ideale moment voor bedrijven om te kijken hoe ze hun reisprogramma’s op een andere manier kunnen beïnvloeden dan enkel met leveranciersbeheer en beleidsveranderingen,” zegt Jeroen Hurkmans, Principal & Vice President EMEA/APAC bij Advito in een persverklaring.

“Door beproefde praktijken in digitale marketing toe te passen in je reisprogramma, kun je reizigersgedrag beïnvloeden,” aldus Hurkmans. Hij adviseert travelmanagers dienen in hun reisprogramma’s dezelfde tactieken toe te passen die retailers gebruiken om consumentengedrag te beïnvloeden.

“Zoals er achter elk reisprogramma een bedrijfsplan zit, is er ook een marketingstrategie nodig om dat plan te ondersteunen”, zegt Bob Brindley, Principal en Vice President bij Advito. “Die strategie moet niet alleen informatie bezorgen die reizigers helpt betere aankoopbeslissingen te nemen, maar moet ook hun feedback verzamelen. Reizigers zijn meer betrokken bij een programma dat hen het gevoel geeft dat ze gewaardeerd worden en dat er naar hen wordt geluisterd.”

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Business Tourist: Jac Damen over Seoul

Business Tourist: Jac Damen over Seoul

24/09/2017

Jac Damen kwam in in Zuid-Korea terecht als uitgezonden ambtenaar van het toenmalige ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij. Sinds 2008 heeft hij in Seoul zijn eigen consultancy/import- en distributiebedrijf,…

Uber verliest licentie in Londen

Uber verliest licentie in Londen

22/09/2017

Uber mag niet langer in Londen opereren. Dit meldt Bloomberg. Deze beslissing zal invloed hebben op 3,5 miljoen mensen en 40.000 Uber-chauffeurs die de app in de stad gebruiken. Transport…

Elbers feliciteert Zakenreis

Elbers feliciteert Zakenreis

22/09/2017

Topman Pieter Elbers van KLM heeft op de zakenreisconferentie ‘RE’, in Amsterdam, Zakenreis gefeliciteerd met zijn 50-jarig bestaan. Ook de oprichter van het magazine, Kees Hundepool, was aanwezig. ‘RE’ is…