Home / Travel management / Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Volgens de kwartaalupdate van adviesbureau Advito zullen vliegtarieven in de meeste regio’s wereldwijd de komende maanden gelijk blijven of dalen. Advito spreekt over ‘goed lentenieuws’ voor corporate travelmanagers en inkopers van reizen. De prijzen van hotelkamers zullen in de meeste regio’s licht stijgen.

Adviesbureau Advito is een dochterbedrijf van BCD Travel. Advito verwijst naar IATA, de brancheorganisatie van airlines, die een groei van de vraag naar tickets voorspelt in 2017 die boven het langjarige gemiddelde ligt. Een herstellende wereldeconomie ondersteunt internationale vliegreizen, al lopen de prestaties op de belangrijkste binnenlandse markten uiteen, zegt Advito.

De capaciteitstoename door de lage olieprijzen drukt de gemiddelde prijzen op veel markten naar beneden. Luchtvaartmaatschappijen proberen de prijzen te stabiliseren en zullen waarschijnlijk capaciteitsaanpassingen doorvoeren zodat de prijzen later weer kunnen stijgen.

“Wereldwijd blijven de tarieven relatief stabiel. Dit is dus het ideale moment voor bedrijven om te kijken hoe ze hun reisprogramma’s op een andere manier kunnen beïnvloeden dan enkel met leveranciersbeheer en beleidsveranderingen,” zegt Jeroen Hurkmans, Principal & Vice President EMEA/APAC bij Advito in een persverklaring.

“Door beproefde praktijken in digitale marketing toe te passen in je reisprogramma, kun je reizigersgedrag beïnvloeden,” aldus Hurkmans. Hij adviseert travelmanagers dienen in hun reisprogramma’s dezelfde tactieken toe te passen die retailers gebruiken om consumentengedrag te beïnvloeden.

“Zoals er achter elk reisprogramma een bedrijfsplan zit, is er ook een marketingstrategie nodig om dat plan te ondersteunen”, zegt Bob Brindley, Principal en Vice President bij Advito. “Die strategie moet niet alleen informatie bezorgen die reizigers helpt betere aankoopbeslissingen te nemen, maar moet ook hun feedback verzamelen. Reizigers zijn meer betrokken bij een programma dat hen het gevoel geeft dat ze gewaardeerd worden en dat er naar hen wordt geluisterd.”

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
4,1 miljard passagiers in 2017

4,1 miljard passagiers in 2017

19/01/2018

Het aantal vervoerde passagiers in de luchtvaart is vorig jaar wereldwijd gestegen met 7,1 procent tot een totaal van 4,1 miljard. Dit heeft ICAO, de  burgerluchtvaartorganisatie, bekendgemaakt. In alle regio’s…

Qatar stevent af op verlies

Qatar stevent af op verlies

18/01/2018

Qatar Airways stevent af op een ‘aanzienlijk verlies’, zo heeft CEO Al Baker gezegd. Oorzaak is de blokkade door de buurlanden. De carrier poogt met investeringen in de VS het…

Boeing maakt zelf stoelen

Boeing maakt zelf stoelen

17/01/2018

Boeing is een joint venture aangegaan met het eveneens Amerikaanse bedrijf Adient voor het maken van vliegtuigstoelen. De jv heet Adient Aerospace. De eerste productiefaciliteit komt niet in de VS,…

HNA in de problemen

HNA in de problemen

17/01/2018

De HNA Group is in de problemen. De handel in aandelen van de kapitaalpoot van het Chinese conglomeraat zijn vandaag stilgelegd. Vorige week gebeurde dit al met de aandelen in…

Alders: de politiek beslist

Alders: de politiek beslist

16/01/2018

Politiek Den Haag heeft het laatste woord als het gaat om de uitbreiding van Schiphol en de toekomst van Lelystad. Dit heeft Hans Alders.de voorzitter van de ORS, vandaag gezegd…