Home / Technologie / KLM heeft primeur met zakelijk Whatsapp

KLM heeft primeur met zakelijk Whatsapp

KLM heeft primeur met zakelijk Whatsapp

WhatsApp en KLM starten een test met een nieuwe service op WhatsApp. De Nederlandse airline is daarmee wereldwijd de eerste luchtvaartmaatschappij met een zakelijk WhatsApp-account. De service stelt KLM’s klanten in staat via WhatsApp hun boekingsbevestiging, incheckmelding, instapkaart en vluchtupdates te ontvangen en in tien talen vragen te stellen.

In samenwerking met enkele bedrijven is WhatsApp manieren aan het testen waarop bedrijven met klanten kunnen communiceren. WhatsApp wil zo toegevoegde waarde creëren voor klanten en ze verbinden aan de bedrijven waarmee zij in het dagelijks leven graag zaken doen. Als onderdeel van dit project heeft WhatsApp een zakelijke applicatie gebouwd waarmee bedrijven zoals KLM op een snelle en persoonlijke manier contact kunnen onderhouden met hun klanten.

KLM CEO Pieter Elbers zegt trots te zijn dat zijn maatschappij de wereldprimeur heeft als luchtvaartmaatschappij met een zakelijk WhatsApp-account. “Deze unieke samenwerking met WhatsApp onderstreept onze positie als pionier binnen de luchtvaartsector. Wij willen aanwezig zijn op de platformen waar onze klanten zijn; met 1 miljard gebruikers is het daarom logisch om als bedrijf een WhatsApp-account te hebben. Met een officieel en beveiligd WhatsApp-account kunnen we onze klanten van over de hele wereld dag en nacht en op een betrouwbare wijze van vluchtinformatie voorzien. Daarnaast hebben zij de gelegenheid om 24/7 vragen te stellen. Dit is echt een grote volgende stap in onze sociale media strategie.”

Klanten van de luchtvaartmaatschappij kunnen nu thuis en onderweg hun gegevens terugvinden  en chatten met de luchtvaartmaatschappij. De berichten zijn beveiligd, zodat ze alleen door de klant en door KLM kunnen worden gelezen. WhatsApp zelf kan de berichten ook niet lezen. Klanten kunneng geverifieerde bedrijven in Whatsapp herkennen aan een groen vinkje. De service is beschikbaar voor klanten die via KLM.com tickets boeken of inchecken en aangeven dat ze via WhatsApp informatie willen ontvangen.

 

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Business Tourist: Jac Damen over Seoul

Business Tourist: Jac Damen over Seoul

24/09/2017

Jac Damen kwam in in Zuid-Korea terecht als uitgezonden ambtenaar van het toenmalige ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij. Sinds 2008 heeft hij in Seoul zijn eigen consultancy/import- en distributiebedrijf,…

Uber verliest licentie in Londen

Uber verliest licentie in Londen

22/09/2017

Uber mag niet langer in Londen opereren. Dit meldt Bloomberg. Deze beslissing zal invloed hebben op 3,5 miljoen mensen en 40.000 Uber-chauffeurs die de app in de stad gebruiken. Transport…

Elbers feliciteert Zakenreis

Elbers feliciteert Zakenreis

22/09/2017

Topman Pieter Elbers van KLM heeft op de zakenreisconferentie ‘RE’, in Amsterdam, Zakenreis gefeliciteerd met zijn 50-jarig bestaan. Ook de oprichter van het magazine, Kees Hundepool, was aanwezig. ‘RE’ is…