Home / Luchtvaart / Upgrade service Etihad, ook in economy class

Upgrade service Etihad, ook in economy class

Upgrade service Etihad, ook in economy class

Etihad Airways heeft dinsdag bekendgemaakt de service aan boord van nachtelijke langeafstandsvluchten een upgrade te geven, ook in economy class. Voor de laagste klasse is een “revolutionair” kussen ontworpen dat kan worden omgevormd tot neksteun.

Economy Class wordt “opgefrist” met nieuwe interieurs, waaronder nieuwe hoofdsteunen, kussenslopen en fleece dekens, zegt Etihad. “Menukaart, servies en dienbladen worden aangepast aan de focus op modern design en functionaliteit.”

De Arabische carrier uit Abu Dhabi verbetert ook de amenity kit, het toilettasje, in economy. Zo komt op het oogmasker aan de ene kant ‘niet storen’ te staan en aan de andere kant ‘maak me wakker voor maaltijden’. Ter vergelijking: veel maatschappijen, waaronder KLM hebben de amenity kit in economy allang afgeschaft en de service tot een minimum beperkt.

Aan elke stoel bij Etihad wordt een stoffen zak geplaatst waarin onder meer schoenen passen en aan het eind van de vlucht afval kan worden achtergelaten. Etihad rekent erop dat dit systeem voor de airline zelf ook een voordeel heeft omdat het schoonmaken sneller kan gaan.

Etihad Airways voert overigens in alle klassen vanaf heden een upgrade door naar meer luxe. Zo krijgen passagiers in First Class onder meer een gepersonaliseerde welkomstbrief. Eerder maakte Etihad al bekend ‘The Residence’ te zullen introduceren: een driekamerappartement aan boord van de Airbus A380.

In Business Class komt een  nieuwe ‘bedopmaakservice’, inclusief matras, katoenen nachtkledij, slippers, dekbed en een groot kussen, zegt Etihad.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Pratend bagagelabel van KLM

Pratend bagagelabel van KLM

21/11/2017

KLM biedt vanaf vandaag duizenden reizigers uit Rusland, Groot-Brittannië, Brazilië en China gratis een Care Tag aan, een als bagagelabel vermomde reisgids voor Amsterdam. Het plastic label, inhoud: een chip,…

Winst easyJet gedaald

Winst easyJet gedaald

21/11/2017

De winst van EasyJet is in het boekjaar 2016-2017, dat afliep op 30 september, gedaald met 17 procent naar 408 miljoen pond (460 miljoen euro). Het aantal passagiers en de…

KLM niet meer op LinkedIn

KLM niet meer op LinkedIn

17/11/2017

KLM stopt per 1 december met het beantwoorden van vragen van reizigers via LinkedIn. Dit heeft Robertjan Groeneveld, manager Social Media Hub, bekendgemaakt. De reden is dat LinkedIn is weggezakt…