Home / Luchtvaart / Toon Balm wordt KLM’s nieuwe man in China

Toon Balm wordt KLM’s nieuwe man in China

Toon Balm wordt KLM’s nieuwe man in China

Per 1 januari 2018 wordt Toon Balm de nieuwe General Manager Greater China van Air France-KLM, met Beijing als standplaats. Zoals het vaak gaat, wordt mede door zijn vertrek een treintje in werking gezet, met personeelsverschuivingen in de organisatie wereldwijd.

Balms huidige functie van Vice President Sales Benelux voor Air France-KLM wordt ingevuld door Dries Klein, momenteel de General Manager van Air France-KLM in Oost-Afrika. Hij wordt bijgestaan door Raymond Reedijk, Director Business Sales KLM Nederland, die Stijn van der Laar heeft vervangen. Van der Laar heeft de overstap naar de afdeling Digital bij Air France-KLM gemaakt. Harm Kreulen blijft als directeur leidinggeven aan de organisatie in de Bene­lux. De huidige general manager in China, Bas Gerressen, vertrekt naar de Verenigde Staten, waar hij Marnix Fruitema vervangt.

China is na Noord-Amerika de tweede grootste internationale markt voor Air France-KLM. Onder de regio ‘Greater China’ vallen ook Hongkong en Taiwan. Vanuit het Chinese hoofdkantoor in Beijing gaat Toon Balm een team van 160 mensen aansturen. Verder heeft Air France-KLM kantoren in Shanghai, Hongkong, Taipei en Guangzhou.

In de oktober-editie van Zakenreis, nummer #497, staat een interview met Toon Balm over zijn vertrek naar China.

Het hele artikel lezen? Neem een abonnement op Zakenreis Magazine. Ontvang hét vakblad voor de Nederlandse zakenreisindustrie voor maar 35 euro per jaar (tien uitgaven).

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Pratend bagagelabel van KLM

Pratend bagagelabel van KLM

21/11/2017

KLM biedt vanaf vandaag duizenden reizigers uit Rusland, Groot-Brittannië, Brazilië en China gratis een Care Tag aan, een als bagagelabel vermomde reisgids voor Amsterdam. Het plastic label, inhoud: een chip,…

Winst easyJet gedaald

Winst easyJet gedaald

21/11/2017

De winst van EasyJet is in het boekjaar 2016-2017, dat afliep op 30 september, gedaald met 17 procent naar 408 miljoen pond (460 miljoen euro). Het aantal passagiers en de…

KLM niet meer op LinkedIn

KLM niet meer op LinkedIn

17/11/2017

KLM stopt per 1 december met het beantwoorden van vragen van reizigers via LinkedIn. Dit heeft Robertjan Groeneveld, manager Social Media Hub, bekendgemaakt. De reden is dat LinkedIn is weggezakt…