Home / Luchtvaart / Nieuw: WeChat Pay voor Chinese KLM-passagiers

Nieuw: WeChat Pay voor Chinese KLM-passagiers

Nieuw: WeChat Pay voor Chinese KLM-passagiers

Sinds vandaag biedt KLM passagiers de mogelijkheid om tickets en diensten te betalen via de Chinese online betaaldienst WeChat Pay op WeChat en KLM.com. KLM is de eerste niet-Chinese luchtvaartmaatschappij die deze betaalmethode via het populaire social media-platform van China aanbiedt. Voorwaarde is dat de klant een Chinese bankrekening heeft.

WeChat heeft ruim 963 miljoen actieve gebruikers per maand, van wie er 600 miljoen WeChat Pay hebben geactiveerd. Met deze geïntegreerde betaalfunctie kunnen gebruikers snel hun betaling via hun smartphone afronden zonder het platform te hoeven verlaten. WeChat Pay wordt vrijwel overal in China geaccepteerd. Meer dan 40 procent van alle mobiele transacties wordt inmiddels op deze manier uitgevoerd.

Klanten die een ticket via hun mobieltje of via de WeChat-app boeken en daarbij WeChat Pay als betaalmethode kiezen, worden automatisch naar WeChat Pay doorgeleid. Gebruikers hoeven hun betaalkaart maar één keer te koppelen aan WeChat Pay om van de dienst gebruik te kunnen maken.

KLM opende in 2014 een WeChat-account om haar Chinese passagiers diensten, informatie over de airline en commerciële aanbiedingen via het platform te kunnen bieden. Sinds mei 2017 kunnen passagiers van KLM ervoor kiezen via WeChat hun boekingsbevestiging, incheckmeldingen, boarding pass en vluchtupdates te ontvangen. Bijna 25 procent van alle Chinese KLM-klanten die online boekt, ontvangt nu vluchtinfo via WeChat. KLM ontvangt via WeChat meer dan 8000 vragen over haar dienstverlening per week, die voor het grootste deel in het Chinees worden gesteld.

In april 2017 had KLM meer dan 25 miljoen fans en volgers op verschillende social media-kanalen. KLM bood als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld klanten de mogelijkheid reisdocumenten en status-updates via Facebook Messenger te ontvangen. KLM biedt deze service ook op Twitter en WeChat.

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Business Tourist: Jac Damen over Seoul

Business Tourist: Jac Damen over Seoul

24/09/2017

Jac Damen kwam in in Zuid-Korea terecht als uitgezonden ambtenaar van het toenmalige ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij. Sinds 2008 heeft hij in Seoul zijn eigen consultancy/import- en distributiebedrijf,…

Uber verliest licentie in Londen

Uber verliest licentie in Londen

22/09/2017

Uber mag niet langer in Londen opereren. Dit meldt Bloomberg. Deze beslissing zal invloed hebben op 3,5 miljoen mensen en 40.000 Uber-chauffeurs die de app in de stad gebruiken. Transport…

Elbers feliciteert Zakenreis

Elbers feliciteert Zakenreis

22/09/2017

Topman Pieter Elbers van KLM heeft op de zakenreisconferentie ‘RE’, in Amsterdam, Zakenreis gefeliciteerd met zijn 50-jarig bestaan. Ook de oprichter van het magazine, Kees Hundepool, was aanwezig. ‘RE’ is…