Home / Luchtvaart / Ryanair start met transferproduct

Ryanair start met transferproduct

Ryanair start met transferproduct

De Ierse prijsbreker Ryanair, die groot is geworden met non-stop vluchten tussen secundaire luchthavens, gaat zich nu ook richten op de transfermarkt. Vanaf vandaag (woensdag) kunnen passagiers Ryanair-vluchten boeken met een overstap op de luchthaven Rome Fiumicino. Als de proef een succes is, zullen meer transfervluchten volgen over het gehele Ryanair-netwerk.

Het is de eerste keer dat Ryanair de mogelijkheid biedt om via haar website aansluitende vluchten te reserveren. Het gaat in eerste instantie om tien routes waarbij Rome Fiumicino als hub fungeert. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om met Ryanair vanaf Brussel via een overstap in Rome naar Catania (Sicilië) te vliegen, zonder dat de passagier opnieuw hoeft in te checken. De ingecheckte bagage wordt automatisch doorgestuurd naar de eindbestemming.

Indien de proef met Rome Fiumicino succesvol is, zullen later dit jaar meer verbindingsvluchten worden toegevoegd. Hiermee betreedt Ryanair het terrein van de traditionele netwerkcarriers, die zich altijd hebben onderscheiden van de low-cost concurrentie door hun hub & spoke-systemen. De afgelopen jaren voegde Ryanair al telkens meer diensten toe om haar low-cost product ook aantrekkelijk te maken voor een bredere doelgroep, zoals zakenreizigers. De prijsvechter  introduceerde onder meer flexibele tickets, stoelreservering en sloot overeenkomstem met de GDS’en (global distribution system).

David O’Brien, commercieel directeur van Ryanair, zegt dat als de nieuwe transferdienst een succes is, het nieuwe product over het gehele Ryanair-netwerk zal worden uitgerold, te beginnen met meer routes via Rome. “Daarnaast gaan we ook verder met onze discussies met Aer Lingus en Norwegian – en andere potentiële partners – met het oog op het starten van verbindingen met derden later dit jaar,” aldus O’Brien.

 

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Pratend bagagelabel van KLM

Pratend bagagelabel van KLM

21/11/2017

KLM biedt vanaf vandaag duizenden reizigers uit Rusland, Groot-Brittannië, Brazilië en China gratis een Care Tag aan, een als bagagelabel vermomde reisgids voor Amsterdam. Het plastic label, inhoud: een chip,…

Winst easyJet gedaald

Winst easyJet gedaald

21/11/2017

De winst van EasyJet is in het boekjaar 2016-2017, dat afliep op 30 september, gedaald met 17 procent naar 408 miljoen pond (460 miljoen euro). Het aantal passagiers en de…

KLM niet meer op LinkedIn

KLM niet meer op LinkedIn

17/11/2017

KLM stopt per 1 december met het beantwoorden van vragen van reizigers via LinkedIn. Dit heeft Robertjan Groeneveld, manager Social Media Hub, bekendgemaakt. De reden is dat LinkedIn is weggezakt…