Home / Luchtvaart / Ondanks problemen vliegt Alitalia op tijd

Ondanks problemen vliegt Alitalia op tijd

Ondanks problemen vliegt Alitalia op tijd

Ondanks de penibele financiële situatie waarin Alitalia verkeert, lukt het de Italiaanse maatschappij om de routes die zij vliegt op tijd uit te voeren.

Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau FlightStats staat Alitalia op de derde plaats van meest punctuele luchtvaartmaatschappijen in Europa en op de tiende plaats wereldwijd in de eerste twee kwartalen van 2017.

Volgens FlightStats werd 84 procent van de Alitalia-vluchten van januari tot en met juni conform schematijden uitgevoerd . Onder ‘op tijd’ uitvoeren verstaat FlightStats dat het vliegtuig binnen 15 minuten na de geplande aankomsttijd aan de gate van de plaats van bestemmingen staat. In Europa doen alleen Iberia en Austrian Airlines het beter dan Alitalia wat betreft punctualiteit.

‘Een belangrijke verbetering ten opzichte van de afgelopen twee jaar,’ laat Alitalia weten in een verklaring. In 2016 arriveerde 83 procent op tijd en in 2015 was dat 76 procent. Het cijfer uit 2015 werd beïnvloed door het incident op 7 mei 2015 in Fiumicino en geeft daardoor een vertekend beeld, zegt Alitalia.

Aangezien Alitalia in de eerste twee kwartalen van 2017 meer dan 93.000 vluchten heeft uitgevoerd, betekent de verbetering van een procentpunt dat bijna 1.000 vluchten meer op tijd zijn aangekomen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Alitalia verkeert al jaren in zwaar weer. Bewindvoerders hebben tot het eind van het jaar de mogelijkheid om de carrier te verkopen. De situatie rond Alitalia zit nu in de fase van bieders. De inschrijving sluit op 2 oktober.

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Pratend bagagelabel van KLM

Pratend bagagelabel van KLM

21/11/2017

KLM biedt vanaf vandaag duizenden reizigers uit Rusland, Groot-Brittannië, Brazilië en China gratis een Care Tag aan, een als bagagelabel vermomde reisgids voor Amsterdam. Het plastic label, inhoud: een chip,…

Winst easyJet gedaald

Winst easyJet gedaald

21/11/2017

De winst van EasyJet is in het boekjaar 2016-2017, dat afliep op 30 september, gedaald met 17 procent naar 408 miljoen pond (460 miljoen euro). Het aantal passagiers en de…

KLM niet meer op LinkedIn

KLM niet meer op LinkedIn

17/11/2017

KLM stopt per 1 december met het beantwoorden van vragen van reizigers via LinkedIn. Dit heeft Robertjan Groeneveld, manager Social Media Hub, bekendgemaakt. De reden is dat LinkedIn is weggezakt…