Home / Luchtvaart / Cathay Pacific en Lufthansa tekenen codeshare

Cathay Pacific en Lufthansa tekenen codeshare

Cathay Pacific en Lufthansa tekenen codeshare

Cathay Pacific en de Lufthansa Group zijn vandaag een codeshare-overeenkomst aangegaan. Cathay gaat codesharen metLufthansa, Swiss en Austrian Airlines op veertien bestemmingen binnen Europa. Andersom bieden de airlines uit de Lufthansa Group onder de codeshare-overeenkomst vier bestemmingen aan in Australië (Cairns, Melbourne en Sydney) en Nieuw-Zeeland (Auckland), allevier deze vluchten vertrekken vanuit Hong Kong.

De veertien nieuwe Europese bestemmingen zijn verdeeld over 20 routes waarvan Lufthansa er tien vanuit Frankfurt uitvoert (Berlijn, Brussel, Boedapest, Dresden, Hannover, Hamburg, München, Nuremberg, Oslo en Stuttgart), Swiss met zeven bestemmingen vanaf Zürich (Berlijn, Brussel, Florence, Genève, Hamburg, Stuttgart en Venetië) en Austrian Airlines vanaf Wenen naar Frankfurt, Zürich en Düsseldorf. Op deze bestaande routes voegt Cathay de code CX toe aan de vluchtcode.

Codeshares bieden aan passagiers het voordeel dat een transfer gemakkelijker verloopt dan wanneer moet worden overgestapt naar een andere airline. Ook bieden Lufthansa en Cathay hun passagiers de mogelijkheid om loyalty miles te sparen of besteden op de codeshare verbindingen.

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Pratend bagagelabel van KLM

Pratend bagagelabel van KLM

21/11/2017

KLM biedt vanaf vandaag duizenden reizigers uit Rusland, Groot-Brittannië, Brazilië en China gratis een Care Tag aan, een als bagagelabel vermomde reisgids voor Amsterdam. Het plastic label, inhoud: een chip,…

Winst easyJet gedaald

Winst easyJet gedaald

21/11/2017

De winst van EasyJet is in het boekjaar 2016-2017, dat afliep op 30 september, gedaald met 17 procent naar 408 miljoen pond (460 miljoen euro). Het aantal passagiers en de…

KLM niet meer op LinkedIn

KLM niet meer op LinkedIn

17/11/2017

KLM stopt per 1 december met het beantwoorden van vragen van reizigers via LinkedIn. Dit heeft Robertjan Groeneveld, manager Social Media Hub, bekendgemaakt. De reden is dat LinkedIn is weggezakt…