Home / Luchthavens / KLM: passagiers drie uur voor vertrek naar Schiphol

KLM: passagiers drie uur voor vertrek naar Schiphol

KLM: passagiers drie uur voor vertrek naar Schiphol

KLM roept haar passagiers via verschillende communicatiekanalen op om niet twee maar drie uur voor vertrek aanwezig te zijn op Schiphol. Het advies geldt voor Europese en internationale vluchten van KLM. De luchthaven kampt met grote drukte en bij de veiligheidscontroles vormen zich lange rijen.

Onlangs opende de luchthaven een inderhaast gebouwde tijdelijke vertrekhal om de groeiende passagiersstroom het hoofd te bieden. Het aantal passagiers op de Amsterdamse luchthaven groeide het afgelopen jaar onverwacht zo fors – met ruim negen procent naar 63,6 miljoen – dat nieuwe voorzieningen op zeer korte termijn noodzakelijk werden geacht.

Vorige week waarschuwde Schiphol al voor de extreme drukte op de luchthaven gedurende het zomerseizoen. De passagierspiek houdt aan tot na de herfstvakantie in oktober. Op basis van de huidige prognoses zijn er aankomende maanden ruim honderd piekdagen met meer dan 200.000 reizigers per dag.

“Iedereen die via Schiphol reist, gaat zeker merken dat er zoveel mensen tegelijkertijd aanwezig zijn,” kondigde operationeel directeur Miriam Hoekstra-Van der Deen van Schiphol vorige week aan. Gisteren maakte het demissionaire kabinet aan twintig miljoen extra uit te trekken om meer marechaussees in te zetten op de drukke luchthaven.

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Strategie Etihad is mislukt

Strategie Etihad is mislukt

18/08/2017

In mei ging Alitalia failliet, deze week gevolgd door airberlin. In beide gevallen was Etihad grootaandeelhouder. De strategie van de airline uit Abu Dhabi om verliesgevende buitenlandse carriers om te…

Cathay: lek nog niet boven

Cathay: lek nog niet boven

16/08/2017

Cathay Pacific heeft over het eerste half jaar van 2017 een nettoverlies geleden van omgerekend 217 miljoen euro. De airline uit Hongkong heeft het al enige jaren moeilijk en is…

Faillissement airberlin

Faillissement airberlin

15/08/2017

Airberlin heeft vandaag bij een rechtbank in Berlijn faillissement aangevraagd, nadat de grootste aandeelhouder, Etihad Airways, had aangegeven geen verdere financiële injecties te zullen geven voor de noodlijdende carrier. Om…