Home / Hotels / Winstsprong IHG 9,5 procent

Winstsprong IHG 9,5 procent

Winstsprong IHG 9,5 procent

De InterContinental Hotels Group (IHG) heeft de laatste drie maanden van 2016 de operationele winst zien stijgen met 9,5 procent naar 702 miljoen dollar, veel meer dan analisten hadden verwacht.

Het Britse hotelconcern, waartoe behalve InterContinental onder meer ook Holiday Inn en Crowne Plaza behoren, verwezenlijkte een 1,7 procent stijging van de RevPAR, de opbrengst per beschikbare kamer en een belangrijke graadmeter in de hotelindustrie. IHG zegt dat de RevPAR omhoog ging dankzij een hogere gemiddelde prijs per kamer en een hogere bezettingsgraad.

Ook de digitale strategie van IHG pakte goed uit door een stijging van de opbrengsten uit digitale boekingen met 4,3 miljard dollar; de helft daarvan komt op rekening van mobiele boekingen.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Strategie Etihad is mislukt

Strategie Etihad is mislukt

18/08/2017

In mei ging Alitalia failliet, deze week gevolgd door airberlin. In beide gevallen was Etihad grootaandeelhouder. De strategie van de airline uit Abu Dhabi om verliesgevende buitenlandse carriers om te…

Cathay: lek nog niet boven

Cathay: lek nog niet boven

16/08/2017

Cathay Pacific heeft over het eerste half jaar van 2017 een nettoverlies geleden van omgerekend 217 miljoen euro. De airline uit Hongkong heeft het al enige jaren moeilijk en is…

Faillissement airberlin

Faillissement airberlin

15/08/2017

Airberlin heeft vandaag bij een rechtbank in Berlijn faillissement aangevraagd, nadat de grootste aandeelhouder, Etihad Airways, had aangegeven geen verdere financiële injecties te zullen geven voor de noodlijdende carrier. Om…