Home / Hotels / Haagse hotels willen doorbraak elektrische taxi’s

Haagse hotels willen doorbraak elektrische taxi’s

Haagse hotels willen doorbraak elektrische taxi’s

Veertien Haagse hotels doen een oproep aan de taxibranche in de hofstad om zo snel mogelijk over te stappen op elektrische taxi’s. De hotels zijn verenigd in een duurzaamheidskring voor hotels in Den Haag en zijn al langer in gesprek met de Haagse taxibranche om in te zetten op duurzame taxi’s, maar deze inspanningen bleven tot nu toe zonder resultaat. De Haagse hotels gaan verder en gaan praten met een speler op de taximarkt die nog niet actief is in Den Haag, maar wel met uitsluitend elektrische taxi’s rijdt.

Met een gezamenlijk Letter of Commitment gaan de hotels nu samenwerking onderzoeken met Taxi Electric. “De duurzaamheidskring heeft al een lang proces doorlopen van gesprekken met Haagse taxi-ondernemers, maar helaas zonder resultaat,” vertelt Marco Ouwerkerk van Green Leisure, een adviesorganisatie voor verduurzaming in de gastvrijheidssector. “De hotels hopen nog steeds dat de Haagse taxibedrijven aan boord komen, maar geeft aan voorlopig verder te gaan met het bedrijf Taxi Electric om de mogelijkheden voor elektrisch taxivervoer in Den Haag verder te verkennen.”

“Taxi Electric is al actief in Amsterdam en wil de dienstverlening graag uitbreiden naar andere plaatsen in Nederland, maar dat kan niet zomaar,” vertelt Ouwerkerk. “Het is niet de bedoeling om de huidige ondernemers uit de markt te verdringen dus we willen graag in gesprek blijven met alle partijen en zoeken naar een oplossing.” Een mogelijke oplossing is dat zelfstandige taxichauffeurs zich bij Taxi Electric aansluiten als franchisenemer.

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Pratend bagagelabel van KLM

Pratend bagagelabel van KLM

21/11/2017

KLM biedt vanaf vandaag duizenden reizigers uit Rusland, Groot-Brittannië, Brazilië en China gratis een Care Tag aan, een als bagagelabel vermomde reisgids voor Amsterdam. Het plastic label, inhoud: een chip,…

Winst easyJet gedaald

Winst easyJet gedaald

21/11/2017

De winst van EasyJet is in het boekjaar 2016-2017, dat afliep op 30 september, gedaald met 17 procent naar 408 miljoen pond (460 miljoen euro). Het aantal passagiers en de…

KLM niet meer op LinkedIn

KLM niet meer op LinkedIn

17/11/2017

KLM stopt per 1 december met het beantwoorden van vragen van reizigers via LinkedIn. Dit heeft Robertjan Groeneveld, manager Social Media Hub, bekendgemaakt. De reden is dat LinkedIn is weggezakt…